MENU
Головна » Статті » НМК » Координація роботи з обдарованими дітьми

Які проблеми можуть виникнути в обдарованої дитини в школі?

 

Коли в сім'ї народжується маля це, мабуть, найяскравіша подія в житті кожної людини. А якщо цей малюк в процесі росту проявляє надздібності, його по праву можна називати обдарованим. І саме ця обдарованість несе в собі, не тільки невичерпну батьківську гордість, а й велику відповідальність.

Як розпізнати талант?

Якщо ваша дитина має неординарні здібності, помітити їх наявність можна вже у віці 2 років. Ось їх основні ознаки:

  • У дитини екстраординарні здібності в малюванні, музиці, якийсь тоопределенной науці;
  • Він сильно випереджає ровесників у розумовому розвитку, виявляє інтерес до навколишнього світу, допитливість, постійно задає питання;
  • Він рано починає розмовляти;
  • Він рухливий, але володіє посидючістю і зосередженістю;
  • У нього сильно розвинені пам'ять і уява.

 

Обдаровані діти часто відчувають труднощі зі спілкуванням.

Для подальшого гармонійного, всебічного розвитку дитини, батькам необхідно багато часу, знань і сил, яких часом так не вистачає в буденній суєті. На щастя, є чудовий вихід із ситуації. А саме, є можливість віддати дитину в загальноосвітню або спеціалізовану школу, де процес навчання і розвитку представлений грамотно і ефективно. Наскільки це актуально в наші дні? Чи потрібна обдарованій дитині школа?

Які проблеми можуть виникнути в обдарованої дитини в школі?

Уявімо, що батьки віддали обдарованої дитини в звичайну загальноосвітню школу, ліцей або гімназію. Підводні камені можуть бути наступного характеру. По-перше, обдарованість теж буває різна, збагачуючись у одному, дитина може відставати в чимось другом. По-друге, можуть виникнути проблеми з адаптацією дитини в колективі однолітків або старших хлопців. З віком діти набувають все більше навичок спілкування один з одним, а обдарована дитина, в силу недосвідченості і різниці у віці, може не вписатися в новий сформований колектив.

Відомо, що обдаровані діти, частіше за інших замикаються в собі, вони відрізняються особливою ранимістю. Це необхідно враховувати на початковому етапі, варто передбачити для дитини підготовчі групи, в яких буде чітко видно, як він сприймає все, що відбувається з ним, як складаються стосунки з однокласниками, наскільки він самостійний, стриманий і вихований. Якщо ж діяти стрімко і різко, відправляючи дитину відразу ж у звичайний клас, можна прищепити негативне ставлення до однолітків і навчання в цілому.

Не можна випускати з виду той факт, що обдарований малюк може на порядок обходити однолітків за всіма показниками. В цьому випадку не варто набридати йому підготовчими курсами і в шість років відправляти його гризти граніт науки. Має сенс звернути його увагу, наприклад, на фізичний розвиток. Спорт піде малюкові тільки на користь.

Важливим аспектом в даному питанні є ставлення дитини з педагогічним складом школи. В силу своєї унікальності у малюка можуть виникати різні проблеми з педагогами, що, безумовно, дуже погано. Батьки повинні довіряти своїй дитині в цьому питанні, тільки він зможе дати об'єктивну оцінку вчителям.

Спеціалізована школа чи індивідуальні заняття

Тепер уявімо собі, що батьки вирішили віддати малюка в спеціалізовану школу. Назва школи говорить за себе. Тут дитини можуть прийняти і в 4 роки, тут створені всі умови для гармонійного розвиткуздібностей. До категорії спеціалізованих шкіл можна віднести: школи мистецтв, художні та музичні гімназії. На жаль і тут можуть виникнути проблеми з соціальною адаптацією, в цьому випадку важливо прислухатися до вражень дитини, частіше розмовляти про однолітків, уроках і обстановці в школі.

Розглянемо варіант індивідуальних занять. Саме даний вид освітнього процесу названийнайефективнішим. Андрій Хаванов, досвідчений психотерапевт каже: «Обдарованість це здорово! Але жити з нею, не так просто як здається. Саме в цьому криється основна проблема таких дітей. Обдарований малюк, не такий як усі, він не вписується в рамки звичного громадської думки, він інший! Його ставлення до світу іншого, отже, навколишній світ ставиться до нього інакше ».

Що ж, у будь-якому з перерахованих варіантів є свої плюси і мінуси. Обдарована дитина - унікальний! Перш ніж визначиться зі школою або викладачем індивідуальних занять, коштує не один раз відвідати дитячого психолога, який допоможе виявити особливості маленької людини, а потім спільно вибрати той шлях, на якому буде цікаво.

 

Институт педагогики НАПН України

Кабінет психолого-педагогичного консультування

Відділ проектування розвитку обдарованості

Тренінг-центр Дельта

Інститут аеронавігації

МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ психолого-педагогічних ідей у сфері дошкільної освіти

Категорія: Координація роботи з обдарованими дітьми | Додав: Адмін (05.11.2017)
Переглядів: 376 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

uCoz