Головна » Файли » Доступ до публічної інформації шкіл ЧОТГ » Новомиколаївська ЗОШ І - ІІ ст. |
Статут Новомиколаївської ЗОШ І-ІІІ ст.
[ Викачати з сервера (120.5 Kb) · Скачати дистанційно () ] | 10.12.2017, 19:27 |
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО Начальник відділу освіти рішенням Черкаської селищної ради Черкаської селищної ради від ________ № _________ __________ І.М.Литвинова «_____»__________2017 СТАТУТ Новомиколаївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області (нова редакція) Місце знаходження: 84167, Донецька область, Слов’янський район, с. Новомиколаївка, вул. Шкільна, буд. 1. І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1 Новомиколаївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів (далі - школа) є комунальним закладом Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області. 1.2 Права Власника, в межах повноважень, здійснює Черкаська селищна рада 1.3 Школа є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер. 1.4. Місце знаходження школи: 84167, Донецька обл., Слов’янський район, с.Новомиколаївка, вул. Шкільна, буд 1. 1.5 Головними завданнями школи є: - забезпечення реалізації права громадян на базову загальну середню освіту; - виховання громадянина України; - виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй; - формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості; особистості, підготовленої до професійного самовизначення; - виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії,свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина; - розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду; - реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань; - виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, формування засад здорового способу життя; - збереження і зміцнення фізичного та психічногоздоров’я учнів. 1.6 Школа в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України "Про освіту","Про загальну середню освіту", чинним Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом. 1.7 Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним статутом. 1.8 Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за: - безпечні умови освітньої діяльності; - дотримання державних стандартів освіти; - дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності; - дотриманням фінансової дисципліни. 1.9 У школі визначений п’ятиденний режим роботи. Як виняток, у разі виникнення надзвичайних обставин (карантинні заходи, несприятливі погодні умови тощо) з метою повного виконання навчальних планів та програм може тимчасово запроваджуватися шестиденний режим роботи. Мова навчання у школі визначається відповідно до статті 20 ЗаконуУкраїни«Про засади державної мовної політики». 1.10 Школа має право: - проходити в установленому порядку державну атестацію; - визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником (засновником); - визначати варіативну частину робочого навчального плану; - в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани; - спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України; - використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників виховного процесу; - бути розпорядником рухомого і нерухомого майна за відповідним рішенням Черкаської селищної ради; - отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних осіб; - залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України; ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ 2.1 Школа планує свою роботу самостійно відповідно до базових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України. Планування роботи здійснюється на кожний навчальний рік. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи школи, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою школи. 2.2 Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі базових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини. Робочий навчальний план школи погоджується педагогічною радою школи і затверджується відділом освіти. У вигляді додатку до робочого навчального плану складається розклад уроків. 2.3 Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники школи самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів. 2.4 Школа здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання. 2.5 Зарахування учнів до школи здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей,які вступають до першого класу). У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. 2.6 У школі для учнів 1 - 9 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). 2.7 Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. 2.8 Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України). 2.9 Тривалість уроків у школі становить: у перших класах - 35 хвилин, у других- четвертих класах - 40 хвилин, у п’ятих-дев’ятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти та територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби. 2.10 Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожний семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується педагогічною радою навчального закладу і затверджується директором. Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвитокїх творчих здібностей, нахилів і обдарувань. 2.11 3 метою виконання програмних вимог учням задаються домашні завдання з навчальних дисциплін. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. 2.12 У школі визначення рівня навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання навчальних досягнень, ведеться тематичний облік знань. У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні У документі про освіту (табелі успішності, додатку до свідоцтва) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію. 2.13 Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів. 2.14 Переведення учнів до наступного класу і випуск учнів зі школи визначається відповідно до нормативних актів Міністерства освіти і науки України. 2.15 Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання,вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається нормативними актами Міністерства освіти і науки України. 2.16 Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповіднийдокумент про освіту: - по закінченню школи І ступеня - табель успішності; - по закінченню школи II ступеня - свідоцтво про базову загальну середню освіту; За успіхи у навчанні для учнів можуть встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення, як грамоти, призи, подяки тощо. III. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО - ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ 3.1 Учасниками навчально - виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є: - учні: - керівники: - педагогічні працівники; - бібліотекарі - інші спеціалісти; - батьки або особи, які їх замінюють. 3.2 Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом. 3.3 Учні мають право: - на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять; - на користування навчальною, методичною та матеріально-технічною базою школи у тій мірі, що передбачає отримання освіти відповідно до чинних державних стандартів; - на доступ до інформації з усіх галузей знань; участь у різних видах навчальної та науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо; - на участьу роботі органів громадського самоврядування навчального закладу; - на участьу добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо; - на захист від будь-яких форм експлуатації, психологічного і фізичного насилля, що порушують права та принижують їх честь, гідність; - на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання. 3.4 Учні зобов’язані: - оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень; - дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку; - бережливо ставитись до майна школи: - дотримуватися норм законодавства, моральних, етичних норм; - брати посильну участь у різних видах суспільно-корисної праці, роботі з самообслуговування,що не заборонені чинним законодавством; - дотримуватися правил особистої гігієни. 3.5 Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки. здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи,стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки. 3.6 Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами 3.7 Педагогічні працівники мають право на: - захист професійної честі, гідності; - самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров’я учнів; - участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу; - проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи: - виявлення педагогічної ініціативи; - позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання; - участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу; - підвищення кваліфікації у різних формах; - отримання пенсії, у тому числі за вислугу років, в порядку, визначеному законодавством України; - на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України. 3.8 Педагогічні працівники зобов’язані: - забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до програм на рівні обов’язкових державних вимог; - сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я; - здійснювати пропаганду здорового способу життя; - сприяти зростанню іміджу навчального закладу; - настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, національних цінностей, принципів загальнолюдської моралі; - виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України; - готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; - дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів; - захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, вести профілактичну роботу щодо запобігання шкідливих звичок; - постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; - виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору; - виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, відділу освіти; - брати участь у роботі педагогічної ради. 3.9. У школі проводиться атестація педагогічних працівників. Терміни і порядок проведення атестації визначаються нормативними актами Міністерства освіти і науки України. 3.10 Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства. 3.11 Батьки та особи, які їх замінюють, мають право : - обирати і бути обраними до батьківських комітетів та інших органів громадського самоврядування школи; - звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей; - брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу; - на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних, судових органах. 3.12 Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної середньої освіти і зобов’язані: - забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання; - постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; - поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливого ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної мови, повагу до національної історії, культури,цінностей інших народів; - виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини. 3.13 Представники громадськості мають право: - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі; - керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами,гуртками, секціями; - сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу: - проводити консультації для педагогічних працівників; - брати участь в організації навчально-виховного процесу. 3.14 Представники громадськості зобов’язані дотримуватися статуту школи, виконувати накази та розпорядження керівника школи, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, протидіяти негативним проявам у дитячому та підлітковому середовищі. IV УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ 4.1 Управління школою Власник делегує відділу освіти Черкаської селищної ради. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш, як 3 роки. Директор школи призначається і звільняється з посади відділом освіти Черкаської селищної ради. Призначення директора школи здійснюється на контрактній основі за погодженням з постійною комісією Черкаської селищної ради з питань освіти, культури , спорту, материнства та дитинства терміном на 5 років або на інший термін, відповідно до пропозиції начальника відділу освіти. 4.2 Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менш одного разу на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій: - працівників навчального закладу - зборами трудового колективу; - учнів навчального закладу другого ступеня - класними зборами; - батьків, представників громадськості - батьківськими зборами. Кількість делегатів загальних зборів та термін їх повноважень визначаються відповіднодо чинних нормативно-правових актів. За рішенням загальних зборів колективу може створюватися рада школи, що діє у період між загальними зборами. 4.3. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів можуть створюватися і діяти піклувальна рада та профілактична рада. 4.4 Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб населення, залучення широкої громадськості для вирішення проблем навчання і виховання. 4.5 Директор школи: - здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстанову кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників; - організовує навчально-виховний процес; - забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні; - відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу; - створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи; - забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, норм безпеки життєдіяльності; - підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів; - забезпечує права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства; - призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-досліднимиділянками; - контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів; - здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність; -розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами; - видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання; - за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу; - створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання; - несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо; - встановлює обсяг педагогічного навантаження вчителів відповідно до чинних нормативно-правових актів. 4.6 У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор навчального закладу. 4.7 Педагогічна рада розглядає питання: - удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу; - переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні; - підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду; - морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох на рік. Члени педагогічної ради мають право вносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу. 4.8 У школі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські об’єднання, що діють відповідно до чинного законодавства України. V МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА 5.1Матеріально-технічна база школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансовому обліку матеріальних цінностей школи. 5.2 Майно школи є власністю Черкаської селищної ради. 5.3Школа відповідно до чинного законодавства користується землею, майном на правах оперативного управління і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх збереження. VI ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ 6.1 Фінансово-господарська діяльність школи здійснюється на основі кошторису. Видатки на утримання школи здійснюються за рахунок коштів бюджету громади. Для утримання школи можуть залучатися кошти з джерел, не заборонених чинним законодавством України. 6.2 Школа має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користування послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи. 6.3 Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в школі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. 6.4 Повноваження з бухгалтерського обслуговування школи за рішенням Власника можуть бути делеговані централізованій бухгалтерії відділу освіти Черкаської селищної ради. VII МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО 7.1 Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями. 7.2 Школа має відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн. VIII КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ 8.1 Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти. 8.2 Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, Власник та відділ освіти. 8.3 Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. 8.4 У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться Власником відповідно до законодавства. IX РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ 9.1 Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає Власник у відповідності до норм Закону України «Про загальну середню освіту». . | |
Переглядів: 314 | Завантажень: 185 | |
Всього коментарів: 0 | |